Dieta w podróży – jak zdrowo jeść gdy jesteśmy poza domem?

Dieta w podróży – jak zdrowo jeść gdy jesteśmy poza domem?

Tagi: , , , ,

Czy jest się czego bać?

Dieta w podróży, na wakacjach, w trakcie wyjazdów służbowych spowodowanych pracą, to temat częstych pytań i niepokoju osób dbających o poprawę swojego wyglądu. Tak naprawdę możemy ten temat podsumować krótkim sformułowaniem „nie taki diabeł straszny jak go malują”. Często zamartwiamy się jak dobrze zjeść gdy pracodawca zlecił nam wyjazd na kilka dni, a my w tym czasie nie będziemy mieli ani miejsca, ani czasu aby z naszego sztywnego jadłospisu coś ugotować, a na suto zastawionych stołach w hotelach i restauracjach będzie czekać na nas wiele pokus.

Właściwy dobór produktów

Ważne jest to abyśmy wiedzieli jak dobierać produkty tak aby tworzyły spójną całość, czyli nasz dietetyczny posiłek. Staraj się zawsze dobrze zbilansować swój posiłek. Właściwie skomponowane danie to takie, które jest bogate we właściwą podaż zdrowych i pełnowartościowych białek, węglowodanów a także tłuszczy. Staraj się wybierać zawsze produkty pełnoziarniste np. ciemne pieczywa i makarony, ryże czy kasze. Unikaj tłustych mięs, szczególnie tych w grubych mącznych, nasiąkniętych przetworzonym tłuszczem panierkach. Raczej staraj się wybierać chude mięsa jak np. indyk czy kurczak. Gdy masz możliwość wyboru ryby, nigdy nie odmawiaj, zawarte tam kwasy tłuszczowe omega 3 na pewno zapobiegną odkładaniu niechcianych kilogramów. Inne produkty białkowe godne uwagi to na pewno jajka. Nie bez przyczyny zawierają taki kompleks białek, który zwany jest aminogramem wzorcowym czyli takim, który jest idealny pod względem uzupełniania poszczególnych aminokwasów. Dodatkowo zawarty tam dobry cholesterol HDL poprawiając stan naszego zdrowia zapobiegnie rozwijaniu wielu groźnych chorób. Zwracaj uwagę na sosy. To w nich często czai się wiele przetworzonego tłuszczu i cukru, szczególnie tego złego dla naszego zdrowia i sylwetki. Staraj się zawsze wybierać świeże sosy na bazie oliwy z oliwek, oleju lnianego czy naszego rodzimego oleju rzepakowego. No i nie żałuj świeżych warzyw i owoców. Są źródłem wielu witamin, minerałów i przeciwutleniaczy więc dodatkowo wspomogą twoją odporność i zabezpieczą organizm przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników. Dodatkowo świeże owoce zapewnią Ci odrobinę słodyczy, a wysycony nią uchronisz się przed sięganiem po inne mocno przetworzone ciasta czy cukierki. Bardzo dobrą alternatywą gdy łapie nas głód, na szybką i pożywną przekąskę są np. orzechy włoskie, czy migdały. Są świetnym źródłem białka i zdrowych tłuszczy, a ich porcja na pewno nie spowoduje, że obrośniemy w niechciane kilogramy.

Bo najważniejszy jest umiar

Porcję produktów dobieraj z umiarem. Nie masz pod ręką wagi, dzięki której skrupulatnie mógłbyś odmierzyć porcję. Staraj się być w miarę syty, ale nigdy pełny. Pamiętaj również, aby pić dużo wody czyli minimum 2 litry dziennie. Zwracaj uwagę również jaka to woda, najlepsza jest ta średnio zmineralizowana.  Poza tym, że nawodnienie jest bardzo ważne z fizjologicznego punktu widzenia dodatkowo wypełni twój żołądek i zabezpieczy możliwe napady głodu.

Podsumowanie

Pamiętaj, że gdy tak zbilansujesz każdy swój posiłek, zależnie od twojego celu nie musisz się martwić, że stracisz efekty ciężko przepracowanego czasu. Poza tym taka odskocznia pozwoli Ci odpocząć psychicznie od diety i naładować przysłowiowe akumulatory na późniejszy okres pracy nad swoim wyglądem! Nie szukaj wymówek, nigdy nie ma sytuacji bez wyjścia zawsze możesz zadbać aby twój jadłospis nie był monotonny a smaczny i dietetyczny.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter