Desery na diecie – dlaczego nie?!

Desery na diecie – dlaczego nie?!

Tagi: , , , , , ,

Dieta to wciąż dla większości z nas okres ciągłych wyrzeczeń. Czasem jednak trudno odmówić sobie przekąszenia czegoś słodkiego. Jeżeli będziemy za wszelką cenę unikać wszystkiego, co lubimy, nie będziemy w stanie wytrwać na żadnej diecie. Jedzenie ma sprawiać nam przyjemność, dodawać energii i poprawiać nastrój. Najważniejsze jest, aby słodkości nie przysparzały nam nadmiernych kilogramów. Czy w związku z tym przysłowiowy wilk może być syty a owca cała?

Deser nie będzie zagrożeniem w odchudzaniu, pod warunkiem, że spożyjemy go w ramach jednego z posiłków w naszej codziennej diecie. To przez ciągłe podjadanie i brak kontroli nad tym przybywa nam kilogramów, a efekty odchudzania są coraz mniej widoczne.

Desery Fit & Eat – pyszne i nietuczące

Jakość deseru jest bardzo istotna. W Fit & Eat przykładamy ogromną wagę do doboru produktów wchodzących skład każdego z nich, dzięki czemu kryterium obniżonego indeksu glikemicznego jest, obok smakowitości, zawsze na pierwszym miejscu.

Owoce sezonowe

Owoce sezonowe to częsty dodatek do ciastek oraz puddingów. Świeże i pyszne, wspaniale komponują się z deserem, wzbogacając go w witaminy i minerały. Dzięki ich naturalnej słodyczy, ogranicza się dodatek miodu bądź cukru trzcinowego, a co za tym idzie ekstra kilokalorii.

Mąka pełnoziarnista

Wypieki z mąki pełnoziarnistej zapewnią nam większą ilość błonnika w diecie oraz witamin z grupy B. Ciekawą alternatywą dla osób na diecie bezglutenowej są również tarty na spodzie z mąki gryczanej. Gryka, bowiem jak wiadomo to bardzo zdrowe i bezglutenowe zboże, które posiada wiele cennych wartości odżywczych, przy niskim indeksie glikemicznym.

Czekolada

Czekolada z kolei wcale nie musi być największym grzechem osób na diecie. ( Tak, nie musicie mieć wyrzutów sumienia gdy zjecie nasze pyszne ciastko czekoladowe! ) Spożywana w umiarkowanej ilości może być dodatkowym źródłem magnezu oraz żelaza w diecie. Należy tylko pamiętać, że gorzka dostarcza mniej cukru niż jej mleczna siostra. Co więcej zawiera spore ilości przeciwutleniaczy, które jak wiadomo, spowalniają procesy starzenia.

Miód

W naszych deserach znajdziecie m.in. miód, który jest zdrowszym i bardziej naturalnym ekwiwalentem cukru rafinowanego. Cukier brązowy z kolei jest nieco mniej kaloryczny, a nieoczyszczony, zawiera również więcej składników odżywczych, odrzucanych w procesie oczyszczania cukru.

Białko

Wreszcie białko, którego proporcja w diecie powinna być dla nas niezwykle istotna. Niemal w każdym deserze znajdziecie jego źródło – czy to w twarogu, czy w kaszy (np. jaglanka). Dzięki temu posiłek nie pomijając deseru, jest odpowiednio zbilansowany oraz stanowi zdrowy i pożywny dodatek w codziennej diecie.

Tak, więc jedzmy bez obaw desery Fit & Eat!  Delektujmy się ich przepysznym smakiem pamiętając, że dostarczają one również wielu ważnych składników odżywczych. Nasza energia oraz samopoczucie na pewno ulegną znacznej poprawie!