Desery na diecie – dlaczego nie?!

Desery na diecie – dlaczego nie?!

Tagi: , , , , , ,

Dieta to wciąż dla większości z nas okres ciągłych wyrzeczeń. Czasem jednak trudno odmówić sobie przekąszenia czegoś słodkiego. Jeżeli będziemy za wszelką cenę unikać wszystkiego, co lubimy, nie będziemy w stanie wytrwać na żadnej diecie. Jedzenie ma sprawiać nam przyjemność, dodawać energii i poprawiać nastrój. Najważniejsze jest, aby słodkości nie przysparzały nam nadmiernych kilogramów. Czy w związku z tym przysłowiowy wilk może być syty a owca cała?

Deser nie będzie zagrożeniem w odchudzaniu, pod warunkiem, że spożyjemy go w ramach jednego z posiłków w naszej codziennej diecie. To przez ciągłe podjadanie i brak kontroli nad tym przybywa nam kilogramów, a efekty odchudzania są coraz mniej widoczne.

Desery Fit & Eat – pyszne i nietuczące

Jakość deseru jest bardzo istotna. W Fit & Eat przykładamy ogromną wagę do doboru produktów wchodzących skład każdego z nich, dzięki czemu kryterium obniżonego indeksu glikemicznego jest, obok smakowitości, zawsze na pierwszym miejscu.

Owoce sezonowe

Owoce sezonowe to częsty dodatek do ciastek oraz puddingów. Świeże i pyszne, wspaniale komponują się z deserem, wzbogacając go w witaminy i minerały. Dzięki ich naturalnej słodyczy, ogranicza się dodatek miodu bądź cukru trzcinowego, a co za tym idzie ekstra kilokalorii.

Mąka pełnoziarnista

Wypieki z mąki pełnoziarnistej zapewnią nam większą ilość błonnika w diecie oraz witamin z grupy B. Ciekawą alternatywą dla osób na diecie bezglutenowej są również tarty na spodzie z mąki gryczanej. Gryka, bowiem jak wiadomo to bardzo zdrowe i bezglutenowe zboże, które posiada wiele cennych wartości odżywczych, przy niskim indeksie glikemicznym.

Czekolada

Czekolada z kolei wcale nie musi być największym grzechem osób na diecie. ( Tak, nie musicie mieć wyrzutów sumienia gdy zjecie nasze pyszne ciastko czekoladowe! ) Spożywana w umiarkowanej ilości może być dodatkowym źródłem magnezu oraz żelaza w diecie. Należy tylko pamiętać, że gorzka dostarcza mniej cukru niż jej mleczna siostra. Co więcej zawiera spore ilości przeciwutleniaczy, które jak wiadomo, spowalniają procesy starzenia.

Miód

W naszych deserach znajdziecie m.in. miód, który jest zdrowszym i bardziej naturalnym ekwiwalentem cukru rafinowanego. Cukier brązowy z kolei jest nieco mniej kaloryczny, a nieoczyszczony, zawiera również więcej składników odżywczych, odrzucanych w procesie oczyszczania cukru.

Białko

Wreszcie białko, którego proporcja w diecie powinna być dla nas niezwykle istotna. Niemal w każdym deserze znajdziecie jego źródło – czy to w twarogu, czy w kaszy (np. jaglanka). Dzięki temu posiłek nie pomijając deseru, jest odpowiednio zbilansowany oraz stanowi zdrowy i pożywny dodatek w codziennej diecie.

Tak, więc jedzmy bez obaw desery Fit & Eat!  Delektujmy się ich przepysznym smakiem pamiętając, że dostarczają one również wielu ważnych składników odżywczych. Nasza energia oraz samopoczucie na pewno ulegną znacznej poprawie!

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter