Jaką wodę pić?

Jaką wodę pić?

Tagi: , , , ,

Woda źródlana nie pozostawia w organizmie wystarczającej ilości minerałów. Woda pozbawiona minerałów jest wręcz szkodliwa dla zdrowia, bo wypłukuje związki mineralne z organizmu człowieka poprzez swój niski potencjał. Przykładem nieco drastycznym, ale pokazującym wagę związków mineralnych w wodzie, są publikacje naukowe, w których dowiedziono, że wypicie przez osobę 5 litrów wody destylowanej jednorazowo doprowadzi ją do śmierci.

Jak dowodzą badania naukowe najzdrowsza woda dla osób aktywnych uprawiających sport i rekreację, ciężko pracujących, przebywających na słońcu w upalne dni to woda średnio zmineralizowana posiadająca od 500mg/l-1500mg/l związków mineralnych.

Wody Wysoko zmineralizowane są bardzo zdrowe, ale stosujemy je tylko pod kontrolą lekarza, aby nie przekroczyć zalecanych dawek minerałów.

Wody źródlane najlepiej nadają się na herbatę i kawę, ze względu na neutralny smak i zapach oraz dla dzieci do 1 roku życia, gdyż potrzebują niewielkich ilości elektrolitów.

Wodę pijemy małymi łykami, spokojnie, żeby organizm zdążył ją przyswoić. Wypijanie więcej niż 0.5 litra naraz, spowoduje odwadnianie organizmu i tracenie cennych minerałów.

Na co zwrócić uwagę kupując wodę?

Wybierając wodę nie kierujmy się reklamą, zwracajmy uwagę na ilość poszczególnych składników mineralnych, które znajdziemy na etykiecie. Wybieramy wodę o większej zawartości magnezu i wapnia, a niskiej zawartości dwutlenku węgla. Zalecana dzienna dawka magnezu to 300mg, a wapnia 800 mg, dwutlenku węgla nie powinna przekraczać 1500mg/l. 

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter