Fit & Eat radzi- jak nie przytyć w święta!

Fit & Eat radzi- jak nie przytyć w święta!

Tagi: , , , , , , , ,

Dla większości osób będących na diecie święta Bożego Narodzenia stanowią nie lada wyzwanie. Mnogość smakołyków, tradycja całodziennego biesiadowania w gronie rodzinnym przy stole to tylko niektóre powody tego, że w nowy rok wchodzimy z dodatkowymi kilogramami.

Fit&Eat radzi jak mądrze jeść podczas świąt i co zrobić gdy czujemy, że przesadziliśmy z ilością jedzenia.

1. Jedz powoli.

Celebrowanie posiłku to doskonały sposób na to aby w odpowiednim czasie skontrolować, że jest się sytym. Zanim nasz ośrodek sytości dostanie informację „ ok już wystarczy, nie jesteś głodny” zawsze mija chwila czasu dlatego dokładne przeżuwanie, smakowanie posiłków uchroni nas przed dokładaniem do żołądka zbędnych ilości jedzenia.

2. Odchudź swoje menu.

Wigilia może pozostać tradycyjna i smaczna nawet gdy odchudzimy niektóre potrawy.

  • Pierogi podaj bezpośrednio z wody, a nie odsmażane z cebulką 🙂
  • Upiecz rybę zamiast ją smażyć
  • Majonez do sałatki zastąp jogurtem greckim lub wymieszaj z majonezem w proporcji 1:1
  • Do kompotu z suszu dodaj ksylitol

3. Dwa kawałki ciasta zamiast sześciu 

W święta trudno nie zjeść makowca lub piernika, dlatego ogranicz się do ich  spróbowania a nie zjedzenia połowy blachy 🙂

4. Pamiętaj o ruchu.

Po Wigilijnej kolacji nic tak dobrze nie zrobi jak krótki spacer w mroźny wieczór. Pomoże on w trawieniu oraz dotleni Cię dzięki czemu będziesz lepiej spał.

5. Pij herbatki ziołowe oraz wodę

Pij herbaty ziołowe: zieloną i czerwoną, napary, dodaj imbir, miętę  – wspomoże to procesy trawienia, zwłaszcza tych bardziej tłustych potraw. 

 

 

 

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter