Diety Vege to jest przyszłość!

Diety Vege to jest przyszłość!

Tagi: , , , , ,

Dlaczego Vege?

W ostatnim czasie dieta wegetariańska cieszy się coraz większą popularnością. Powodem tego są m.in. liczne korzyści zdrowotne, rosnące zanieczyszczenie środowiska oraz problemy natury bioetycznej. Decyzja o przejściu na wegetarianizm wcale jednak nie musi być jednoznaczna z niedoborem niektórych składników odżywczych. Wręcz przeciwnie, według ostatnich badań opublikowanych w The Journal of American Dietetic Association, diety wegetariańskie mogą być zalecane do skutecznego obniżania wagi, bez wpływu, na jakość diety. Co więcej, udowodniono, że wegetarianie spożywają większe ilości błonnika, witamin A, C oraz E, tiaminy, ryboflawiny, kwasu foliowego, magnezu oraz żelaza.

Odkrycie to jest szczególnie interesujące w świetle ogólnego przekonania, że diety wegetariańskie są ubogie w białko, wapń, cynk czy żelazo – cenne składniki odżywcze, których źródłem w dużej mierze są produkty pochodzenia zwierzęcego. Nic jednak bardziej mylnego! Odpowiednio skomponowana dieta, którą znajdziecie również w naszej ofercie Fit & Eat, zagwarantować może odpowiednie odżywienie i energię na cały dzień.

Wapń to cenny składnik w budowie kośćca. Jego odpowiednia podaż umożliwia zachowanie prawidłowego ciśnienia krwi, zapobiegając powstawaniu nadciśnienia tętniczego. Nie zapominamy o tym, serwując potrawy zawierające mleko i produkty mleczne. Co więcej, znajdą go państwo również w ciemnozielonych warzywach takich jak brokuły i natka pietruszki, oraz w płatkach quinoa, orzechach i nasionach słonecznika.

Żelazo jest kluczowym składnikiem w krwinkach czerwonych. Jest także niezbędne dla dobrego funkcjonowania układu odpornościowego i pomaga chronić przed infekcjami. Fasola, groch, soczewica, produkty pełnoziarniste, ciemne zielone warzywa liściaste czy suszone owoce są jego dobrym źródłem w diecie wegetariańskiej. Jego wchłanianie jest nieco mniejsze w produktach pochodzenia roślinnego, dlatego celowy dodatek produktów bogatych w witaminę C, takich jak owoce cytrusowe, pomidory, czy brokuły do potraw zwiększa jego przyswajanie.

Niejednokrotnie również podkreślamy jak ważne dla naszego zdrowia jest spożycie kwasów omega-3 na odpowiednim poziomie. Dieta, w której występują ryby morskie z pewnością ułatwi zadanie pokrycia zapotrzebowania na ten składnik. O ile jednak część z nas lubi ryby i spożycie ich nie sprawia nam problemu, dla pozostałej grupy osób również mamy dobrą wiadomość. Zarówno olej rzepakowy, lniany, orzechy włoskie oraz siemię lniane będące dobrym źródłem omega -3, znajdą Państwo w swoich daniach. Spożycie ich na odpowiednim poziomie ma udokumentowane działanie antynowotworowe, hamuje procesy starzenia się, czy poprawia odporność organizmu.

Białko to podstawowy budulec naszego organizmu, niezwykle istotny w diecie glikemicznej. Dokładamy wszelkich starań, aby jego odpowiednia ilość w diecie pokrywała się z indywidualnym zapotrzebowaniem. W potrawach diety wegetariańskiej znajdą Państwo jego najważniejsze źródła, czyli tofu, jaja, ryż, rośliny strączkowe, soczewicę, ciecierzycę, płatki quinoa, orzechy, nasiona, produkty mleczne oraz produkty pełnoziarniste.

Cynk to podstawowy składnik biorący udział w wielu reakcjach wewnątrz naszego organizmu. Znajdą go państwo zarówno w produktach mlecznych, jak i pełnoziarnistych, strączkowych, w orzechach czy kiełkach. Jego podaż na odpowiednim poziomie wzmocni nasz układ odpornościowy, poprawi stan włosów i paznokci.

Jak widać, nie jest tak trudno znaleźć wegetariańskie źródła składników odżywczych w diecie. Trudno się również dziwić, że coraz więcej z nas rozpoczyna swoją przygodę z wegetarianizmem. Według naukowców, dieta ta może przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi, zmniejszenia ryzyka zachorowania na choroby serca, nadciśnienie, cukrzycę typu II czy nowotwory. Co więcej statystyczny wegetarianin ma niższe BMI, bo jego dieta jest uboga w nasycone kwasy tłuszczowe, a bogatsza w błonnik.

Tak, więc może warto spróbować czegoś nowego? Zapraszamy do wypróbowania diet Vege. Są pyszne, a do tego idealnie skomponowane. Już dziś możesz zadbać o swoje zdrowie sięgając po jedną z nich!

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter