Wydajność w pracy

Wydajność w pracy

Tagi: , , , ,

Wydajność w pracy

Pracujesz? – potrzebujesz energii. Teoretycznie, każdy bardzo dobrze zna tę zasadę, a jednak coraz częściej  zdarza się nam o tym zapomnieć.

Na jakość pracy intelektualnej ma wpływ wiele czynników, które pozornie mogą wydawać się nieistotne.  Z tego powodu sporo osób zupełnie je lekceważy lub też w ogóle nie jest ich świadoma.

Podstawową kwestią w tym  wypadku jest regularność.  Regularny rytm dnia, regularne posiłki, regularny odpoczynek. Organizm człowieka jest najbardziej wydajny, kiedy przestrzega się jego ustalonego, indywidualnego rytmu.

W dzisiejszych czasach nadmiar pracy, obowiązków, ciągły pośpiech sprawiają, że  nie przywiązujemy  wagi do tego „co i kiedy” jemy. Błędnie myślimy, że szybka przekąska dostarczy nam energii do pracy i działania na cały dzień.

Zapracowany tryb życia powoduje, że większość z nas je tylko dwa posiłki w ciągu dnia. Bardzo często jest to „jedzone na szybko” śniadanie i obfita kolację tuż przed snem, „wynagradzającą” ciężki, stresujący dzień.  Przez większość dnia organizm jest niedożywiony, a potem przez krótki czas zostaje obciążony nadmiarem jedzenia, którego już nie jest w stanie wykorzystać.

Takie zachowanie prowadzi do nadwagi i otyłości, a co za tym idzie wieloma innymi chorobami cywilizacyjnymi.

Aby nasza wydolność intelektualna była największa, a mózg pracował na „najwyższych obrotach” musi być stale odżywiany glukozą. Najbardziej wrażliwe na wahania poziomu glukozy we krwi są właśnie obszary mózgu odpowiedzialne za procesy myślenia i koncentracji. Spadek poziomu cukru we krwi objawia najczęściej rozkojarzeniem, spadkiem energii intelektualnej, bólami głowy, sennością, apatią.

Niestety mózg sam nie wytwarza ani nie magazynuje glukozy, dlatego musi być dostarczona z pożywieniem.  Źródłem glukozy są węglowodany, głownie węglowodany złożone.

Węglowodany proste takie jak: cukier, miód, słodycze, białe pieczywo ulegają trawieniu dużo szybciej.. Po ich spożyciu następuje nagły wzrost poziomu glukozy we krwi. Jest to sygnał do produkcji insuliny, hormonu odpowiedzialnego za transport nadmiaru glukozy do komórek i obniżenie jej poziomu we krwi. Insulina to również najważniejszy hormon odpowiedzialny za proces rozrostu tkanki tłuszczowej, a tym samym wzrostu masy ciała.

Glukoza może również pochodzić z  przekształconych aminokwasów, czyli produktów trawienia białek, dlatego tak ważne jest dostarczanie do organizmu, a szczególnie do układu nerwowego, odpowiedniej ilości białek, węglowodanów i tłuszczów.

Spożywanie większej ilości posiłków, przyjmowanych w regularnych odstępach czasu, bogatych w węglowodany o niskim indeksie glikemicznym zapewnia stały dostęp do energii i powoduje, że nasza praca jest efektywna, a nasz mózg może pracować na najwyższy obrotach.

Właśnie, dlatego tak ważny jest lunch, który jesz w godzinach pracy, a o który mamy nadzieję będziemy mogli zadbać. Nasze LunchBox od Fit&Eat to nie tylko wysoka jakość dań dbających o stały poziom cukru w Twoim organizmie, ale również różnorodność, chroniąca Cię przed przypadkowością spożywanych posiłków. Zaplanowane LunchBox od Fit&Eat 20 dni w miesiącu pozwalają Ci w 100% zapanować nad Twoją dietą oraz wydajnością w pracy.

Wszystkie diety Fit & Eat bazują na daniach z produktów o niskich indeksach glikemicznych, dodatkowo dania dzielimy również ze względu na ładunek glikemiczny na dania przed lub po treningowe.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter