Jakie przyprawy używać, aby przyspieszyć odchudzanie, czyli hot&chili

Jeżeli chcesz ładnie wyglądać w bikini, odpuść sobie głodówkę! By uniknąć efektu jo-jo, schudnąć szybko i jednocześnie zadbać o zdrową, zróżnicowaną i zbilansowaną dietę wybierz Hot&Chili od Fit&Eat! Możesz tracić kilogramy już podczas jedzenia, jednocześnie nie odczuwać głodu między posiłkami. Stała liczba posiłków w ciągu dnia i ich regularne spożywanie to jedna z podstawowych zasad zdrowego odżywiania. Tak jak wszystkie nasze diety, dieta Hot&Chili, opiera się na wspólnych zasadach dietetycznych.

Dieta Hot&Chili przyspiesza spalanie tłuszczu i wysmukla ciało, a wszystko dzięki dobroczynnym składnikom przypraw, które przyspieszają przemianę materii.

Sekret diety kryje się w odpowiednim dobraniu i połączeniu przypraw ze składnikami posiłków.

Nasza wakacyjna dieta różni się od popularnych w intrenecie „diet bikini” i nie wymaga głodówki ani żadnych wyrzeczeń. Wykorzystuje ona jedynie naturalne przyprawy i zioła, czerpiąc z nich najcenniejsze właściwości dla organizmu, maksymalnie wykorzystując je w procesie odchudzania.

Składniki zawarte w przyprawach wpływają na wzrost ciśnienia i temperatury, przyspieszenie akcji serca a tym samym na zwiększenie przemiany materii. Dodatkowo składniki diety Hot&Chili regulują proces trawienia oraz ułatwiają oczyszczanie organizmu z toksyn. Aby jednak utrzymać wysoki poziom materii musisz pamiętać o odpowiedniej ilości snu – niedostateczna ilość snu znacznie obniża tempo przemiany materii, a z naszych komórek uwalniany jest hormon zwany greliną. Grelina jest bezpo­średnio związana z kontrolą równowagi energetycznej, pobudza apetyt, zwiększa ilość pobierania pokarmu, a także inicjuje przyjmowanie posiłków. Jest odpowiedzialna także za „oszczędzanie” zgroma­dzonej tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj także o zjedzeniu najważniejszego posiłku dnia, czyli śniadania.

Według badań naukowych osoby, które jedzą śniadania, są zdrowsze, a w ciągu dnia spożywają mniej kalorii. Badania naukowe potwierdzają lepsze funkcjonowanie mózgu, w szczególności pamięć u osób, które jedzą śniadanie. Po skonsumowaniu śniadania rośnie nasz poziom humoru i samopoczucia.

Pamiętaj! Skuteczne odchudzanie to nie tylko dieta, ale także aktywność fizyczna, która przyśpieszy osiągnięcie celu, dlatego do naszej diety dołączamy program treningowy na płycie DVD. Podczas stosowania diety należy pamiętać także o prawidłowym nawodnieniu organizmu – dokładne informacje znajdziesz w naszym FitPoradniku.

Zobacz jak poszczególne przyprawy działają na Twój metabolizm.

CHILI

PAPRYKA PEPERONI

PAPRYKA OSTRA

PAPRYKA SŁODKA

PIEPRZ CZARNY

CURRY 

Kapsaicyna jest odpowiedzialna za pikantny smak. Ma właściwości rozgrzewające (poprzez stymulowanie produkcji adrenaliny i dopaminy), stąd uczucie gorąca i pieczenia w jamie ustnej po spożyciu ostrych potraw. Kapsaicyna stymuluje metabolizm, a co za tym idzie – przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Pobudza metabolizm tłuszczów i zapobiega odkładaniu tkanki tłuszczowej. Spożywanie potraw zawierających kapsaicynę, hamuje apetyt. Ma zdolności wiązania wolnych rodników, dzięki czemu przyprawy zawierające kapsaicynę należą do grona naturalnych przeciwutleniaczy. Regularne przyjmowanie kapsaicyny może opóźnić rozwój miażdżycy. Dzięki temu zmniejsza również ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej serca oraz zawału mięśnia sercowego.
CYNAMON Cynamon jest pomocny w trawieniu, neutralizowaniu wzdęć i zwalczania przeziębień. Zawartość wapnia i błonnika może poprawić stan jelita grubego oraz ochronić organizm przed chorobami serca. Dodatkowo posiada właściwości przeciwbakteryjne i przeciwutleniające. Poprawia funkcjonowanie mózgu i kontroluje poziom cukru we krwi. Reguluje gospodarkę węglowodanową zapobiegając przy tym magazynowaniu cukrów jako tłuszczu. Cynamon obniżania także poziomu całkowitego cholesterolu i trójglicerydów.
IMBIR Imbir posiada właściwości łagodzące objawy żołądkowo-jelitowe, jak np.  biegunka, wzdęcia, nudności czy wymioty. Dodatkowo posiada właściwości przeciwzapalne, rozgrzewające, dzięki czemu wspomaga trawienie, a także zmniejszające poziom całkowitego cholesterolu we krwi. Imbir przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz detoksykację organizmu. Należy także do naturalnych przeciwutleniaczy. Jest skutecznym lekarstwem na przeziębienie i bóle miesiączkowe.
BAZYLIA Zawiera wiele składników odżywczych niezbędnych do utrzymania w prawidłowej kondycji układu sercowo-naczyniowego. Bazylia dostarcza wielu fitozwiązków o właściwościach przeciwutleniających. Bazylia jest wykorzystywana do łagodzenia problemów trawiennych takich, jak: wymioty, skurcze żołądka i zaparcia oraz łagodzenia stresu bólów głowy.
OREGANO Zawiera tymol i karwakrol olejki eteryczne, które mają działanie przeciwbakteryjne. Oregano posiada tażke właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne i skutecznie walczy z łagodnymi infekcjami jelita.
CZOSNEK

Czosnek to istna skarbnica substancji odżywczych, zawiera związki flawonoidowe, aminokwasy, saponiny, cukry, związki śluzowe, witaminy (B1, B2, PP, C, A), minerały (K, Ca, Mg, Cr, Co), a także olejki eteryczne bogate w allicynę, związek o charakterystycznym ostrym zapachu.

Czosnek ma właściwości przeciwzakrzepowe, bakteriobójcze, przeciwwirusowe oraz przeciwgrzybicze. Zażywanie czosnku pomaga obniżyć ciśnienie krwi, poprzez rozszerzenie i uelastycznienie naczyń krwionośnych, co w efekcie może zapobiec zawałowi serca i udarowi mózgu. Dodatkowo zmniejsza zmiany miażdżycowe. Korzystnie wpływa na pracę układu trawiennego – przyśpiesza i nasila wydzielanie żółci, usprawnia pracę jelit. Czosnek także należy do naturalnych przeciwutleniaczy, zwalcza wolne rodniki ale także hamuje postawanie nowych dzięki czemu opóźnia starzenie organizmu.

ESTRAGON Estragon zapobiega wzdęciom i kolkom. Dodatkowo działa jako antyoksydant.  Wykazuje również działanie przeciwgrzybiczne, żółciopędne, moczopędne a także usprawniające wydzielanie soków trawiennych.
KMINEK  Posiada działanie rozkurczowe na przewód pokarmowy, przyspiesza trawienie. Zwiększa wydzielanie żółci i soków żołądkowych. Zapobiega wzdęciom, kolkom a także łagodzi mdłości. Wpływa także pobudzająco na pracę nerek.
MAJERANEK  Pobudza trawienie ciężkostrawnych produktów. Dodatkowo ma działanie przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie. Łagodzi bóle głowy, brzucha i mięśni oraz poprawiaj krążenie. Okazuje się, że mają dobre właściwości przeciwutleniające, z tłuszczami i pomaga zachować kolor karotenoidów.
OREGANO Oregano pobudza wydzielanie soku żołądkowego i żółci, ułatwia tym samym trawienie, łagodzi wzdęcia.
SZAŁWIA Szałwia dzięki zawartości olejków posiada właściwości antyseptyczne oraz lekko drażniące. Obniża poziom cukru we krwi. Szałwia ma skuteczne działanie łagodzące bóle brzucha, biegunki i wzdęcia.
GAŁKA MUSZKATOŁOWA  Gałka muszkatołowa zredukuje problemy trawienne – pomaga przy biegunce, wymiotach i nudnościach. Reguluje pracę jelit, przyspiesza przemianę materii.
KOLENDRA I PIETRUSZKA Przyspieszają trawienie, mają działanie żółciopędne, przeciwbólowe a także odkażające. Pobudzają wydzielanie śliny i soku żołądkowego. Moczopędne działanie zapobiega występowaniu kamieni nerkowych. Pietruszka jest bogata w witaminy, szczególnie A i C, minerały oraz związki, ułatwiające usuwanie toksyn z organizmu. Są naturalnymi przeciwutleniaczami zapobiegającymi wchłanianiu się tłuszczów zwierzęcych.
KOPER WŁOSKI I KOPEREK Nasiona kopru zawierają olej zwany karwonem. Ma działanie stymulujące wydzielanie w żołądku i pęcherzyku żółciowym, pobudzające i wspomagające pracę żołądka, a także łagodzące wzdęcia, kolki i skurcze.
TYMIANEK  Tymianek zawiera m.in. olejki eteryczne (borneol, karwakrol, cymol, linalol, tymol), taninę, flawonoidy, saponiny i kwasy triterpenowe. Jego niewielka ilość ma działanie uspokajające, natomiast większe dawki działają pobudzająco. Ma działanie rozgrzewające, regulujące pracę jelit, działa rozluźniająco na mięśnie gładkie jelit – zapobiega zaparciom, przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze i przeciwwirusowe. Dodatek tymianku  do dań o wysokiej zawartości tłuszczu ułatwia trawienie.
ANYŻ  Pobudza czynność jelit, zwiększa wydzielanie soków żołądkowych, zmniejsza niestrawności i wzdęcia. Ma także działanie antybakteryjne i przeciwgrzybiczne oraz moczopędne.
CZĄBER Do substancji czynnych liścia cząbru należą olejki eteryczne (m.in. karwakrol, p-cymen, terpinen i tymol) oraz kwas taninowy. Dzięki czemu posiada właściwości wzmacniające, odkażające przewód pokarmowy oraz łagodzące biegunki, niestrawności oraz wzdęcia. Może być stosowany zamiennie z pieprzem.
JAŁOWIEC Do składników jałowca zaliczamy: olejki eteryczne (kamfen, cyneol, mircen, pinen, terpinen), seskwiterpeny, flawonoidy, glikozydy, garbniki oraz witaminę C. Składniki jałowca wspomagają leczenie zakażeń – głównie układu moczowego, pomagają usuwać toksyny z organizmu, a także działają przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie.
Jałowiec poprawia również trawienie i łagodzi wzdęcia i skurcze żołądka. Dodatkowo usuwa nadmiar wody z organizmu wspomagając odchudzanie.
MIĘTA Mięta reguluje proces trawienia, wzmaga wydzielanie soków trawiennych, poprawia pracę jelit, zapobiega wzdęciom, reguluję pracę żołądka.
LUBCZYK Jest źródłem fitosteroli, łagodzi zgagę i niestrawności, poprawia przemianę materii, działa moczopędnie i oczyszcza nerki.
GORZKA POMARAŃCZA Zawiera synefryne, która pobudza metabolizm dzięki czemu wpływa na zwiększenie przemiany materii oraz na proces spalania tłuszczu w organizmie. Synefryna zmniejsza apetyt, równocześnie przywraca energię i wzmaga aktywność i wydolność fizyczną.
OCET JABŁKOWY

Ocet jabłkowy zwiększa tempo przemiany materii, przyspiesza trawienie tłuszczów a także zużywa zapasy tkanki tłuszczowej, poprawia trawienie oraz pobudza wydzielanie soków trawiennych. Dodatkowo obniża poziom cholesterolu całkowitego oraz cukru we krwi. Poprawia wrażliwość na insulinę podczas posiłku o dużej zawartości węglowodanów, dzięki czemu znacznie obniża poziom glukozy i insuliny we krwi. Dodatkowo ocet jabłkowy zwiększa uczucie sytości, usuwa nadmiar wody z organizmu. Oczyszcza organizm z toksyn oraz ma silne działanie przeciwdrobnoustrojowe.

To wszystko zawdzięcza to polifenolom (kwas chlorogenowy i katechina), beta-karotenowi oraz flawonoidom (florydzyna, kwercetyna), a także minerałom, witaminom oraz pektynom i kwasom: octowemu, cytrynowemu i mlekowemu.

YERBA MATE Yerba mate ma działanie obniżające poziom cholesterolu całkowitego oraz frakcji LDL , moczopędne i korzystne wobec układu krążenia. Dzięki zawartości polifenoli także należy do grupy silnych, naturalnych antyoksydantów. Posiada właściwości pobudzające centralny układ nerwowy. Aby jednak zachować jej prozdrowotne właściwości trzeba pamiętać o tradycyjnym sposobie parzenia.
ZIELONA I CZERWONA HERBATA  Skład chemiczny liści herbaty jest niezwykle bogaty – stwierdzono w nich ok. 300 różnych związków biologicznie czynnych. Dzięki ogromnej zawartości polifenoli herbata jest jednym z najsilniejszych naturalnych antyoksydantów. Jest także bogatym źródłem katechin oraz kofeiny. Zwiększając termogenezę przyspiesza tempo przemiany materii, stymuluje spalanie tłuszczów, ale także zmniejsza ich wchłanianie z posiłku. Obniża poziom cukru, trójglicerydów, cholesterolu frakcji LDL oraz reguluje ciśnienie krwi dzięki czemu obniża ryzyko zakrzepów, miażdżycy co za tym idzie także zawału serca. Przyśpiesza usuwanie toksyn z organizmu. W herbacie występują również związki takie jak ksantyna, adenina, hipoksantyna, paroksantyna, lecytyna, garbniki, kumaryny, witaminy (B1, B2, B5, C, K, PP), olejki lotne, minerały (Ca, Mg, Fe, Na, P, F, Cu, F, Mn, I).
KAWA ZIELONA Zielona kawa także zawiera związki przyspieszające spalanie tłuszczu. Zawiera kwas chlorogenowy, dzięki któremu posiada właściwości obniżające wchłanianie cukru oraz  pobudzające spalanie zmagazynowanego w organizmie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Dodatkowo kofeina w niej zawarta wpływa na zwiększenie termogenezy zwiększając przemianę materii oraz dodając zastrzyk energii.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on Twitter